АвтоЗАЗ в агонії
30.11.2017Найбільший український завод з випуску автомобілів практично припинив свою роботу
З конвеєра більше не сходять колись дуже популярні, всіма улюблені Ланоси. Які проблеми є зараз на підприємстві, що очікує завод в майбутньому? На ці та ряд інших питань відповів почесний президент концерну «УкрАвто» Таріел Васадзе.
На сьогоднішній день АвтоЗАЗ переживає, непевно, найважчі часи за всю свою історію, виробництво автомобілів, зокрема, Ланоса зупинено. У 2016 році підприємство випустило лише 1500 автомобілів, більшу частину яких склали, так звані «малі комерційні автомобілі». Легковиків було зібрано не більше 500 штук, пару десятків автобусів, і це за цілий рік! У 2017 році ситуація ще більше ускладнилася, випуск легкових автомобілів можна сказати завмер. Щоб хоч якось підтримуватися на плаву, освоєно випуск машинокомплектів для Єгипту і триває виробництво запасних частин для всього модельного ряду авто, що випускалися раніше.
За останні роки АвтоЗАЗ сильно скоротив чисельність своїх робочих до 1200 осіб на сьогоднішній день. Решта фахівці змушені поєднувати по кілька професій (складальник, зварювальник, маляр). Зараз добре тільки одне - не дивлячись на збитки, поки все ще вдається зберегти завод.
Всього роки чотири-п'ять раніше Ланос був найпопулярнішою машиною в Україні, з майже ідеальним поєднанням ціна-якість. Але часи змінилися, і продажі Ланосів впали в багато разів. Причин цього кілька. Перша - глибока кризу в економіці починаючи з 2014 року, і як наслідок, у населення просто немає грошей, щоб купити новий автомобіль, навіть економ класу. Друга - масове ввезення в країну авто дешевих нерозмитнених машин на іноземних номерах.
Але є ще одна, важлива, причина, по якій українські автобудівельні заводи просто не можуть конкурувати з аналогічними підприємствами зарубіжних конкурентів в Україні - відсутність рівних умов (податкових, митних, фінансових). Попросту кажучи - українські автозаводи в таких умовах працювати не можуть.
Для того, щоб український автопром зміг працювати нормально потрібно в першу чергу ослаблення податкового законодавства, створення нормальних інвестиційних законів, дружня банківська система. Все це в комплексі дозволить українським автовиробникам встати з колін і в перспективі випускати якісні, конкурентоспроможні автомобілі. Саме на це акцентує увагу президент «УкрАвто» - «Нам не потрібні пільги, та ми й не претендуємо на них. Автовиробникам необхідні такі ж умови для роботи, які існують в Європі.»
| Голосів: 3 |